Nieuw

Je ziet het vaak op producten in het schap van de supermarkt: ‘Nieuw’. Meestal slaat dat op een nieuwe verpakking, verbeterd recept van de chocoladehagelslag of een nieuwe formule voor nog glanzender haar. Het idee erachter is natuurlijk dat wij als consumenten verleid worden om het ‘nieuwe’ product te kiezen, in plaats van datgene dat we uit gewoonte al 10 jaar gebruiken.

Bij mij werkt deze marketingtechniek niet zo goed. Ik ben heel volhardend in mijn gewoontes en ik wissel alleen van merk als ik zelf significante verbeteringen zie voor mijn portemonnee of mijn gezondheid (liefst allebei tegelijk).

Toch ben ik dit jaar zelf met iets nieuws begonnen. Onlangs maakte ik namelijk mijn Instagram account aan. Lezers onder de 30 gaan nu misschien heel hard lachen en denken misschien dat ik uit het stenen tijdperk kom. Wees gerust, dat kom ik niet. Maar ik ben oud genoeg om mij de komst van het internet en social media te kunnen herinneren. Destijds maakte ik de keuze voor Facebook en LinkedIn. En zoals je eerder al las, ik ben erg volhardend in mijn gewoontes.

Maar gelukkig sta ik open voor nuttige nieuwe dingen. Zo ontmoette ik Corina van Virtual Focus op een netwerk event. Ik raakte geïnspireerd door haar werk en ideeën en besloot dat het tijd werd voor iets nieuws. Dus, uit de comfort zone en hup aan de slag. Het heeft me een dag of wat gekost, maar nu begeef ik mij zowaar op Instagram en ik heb al volgers.

Stiekem geniet ik wel van deze nieuwe ervaringen. Met wat hulp van Corina van Virtual Focus, die ook nog eens prachtige templates voor mijn Instagram gaat maken, kom ik er wel. Ik kijk nu al uit naar nog meer nieuwe dingen in 2020.

Ben jij dit jaar met iets nieuws begonnen? Laat het me weten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *